Reading fest -13

Flygfoto över Reading dagen efter alla åkt hem, got some cleaning up to do, don't you? Känner mig lite hemsk som lämnade sovsäcken, kudde och drickan vi hade över. (Ni kan hitta det vi den röda pricken för jag är ganska säker på att vi bodde där.) Men ska det ändå städas så kan dom väl plocka mitt med, eller? Tog för första gången med mig tältet hem efter sommarens sista festival, that's gotta count for something!
Ska nu försöka sammanfatta helgen kort (Jocke sover och mitt tangentbord låter;)
Började Torsdagen i ottan då Tesse med familj kom och hämtade mig, vi åkte till Göteborg City Airport, jag köpte en svensk flagga och en cider sen lyfte vi mot Stansted. Landade i tid, väskan kom med en väldans fart, då var det bara att skynda mot bussen, hade en halvtimme till godo innan den skulle gå, sen var den dessutom sen. Satte oss längst fram i bussen och förfärades över vänstertrafiken och efter bara en liten stund frågade busschauffören om någon visste vägen occh efter en stund till skulle han ha 45 minuters rast. Kul gubbe. Frågade lite snällt om han kunde stanna i stan eller om det bara var festivalen som gällde, "straight to the festival." Var svaret. Åkte raka vägen förbi Hexagon där vi senare skulle hämta ut våra biljetter. Klev av bussen och stuvade in oss i en taxi som körde oss dit, väntade och sedan tillbaka, sjukt värt och billigt på riktigt!
Bytte biljetterna mot armband och började leta tältplats på camp Green, var smockfullt men tillslut klämde vi in oss vägg i vägg med tre tält, kunde inte ens breda ut golvet helt!
Drack upp en box vin och började på nästa tillsammans med fem grannpojkar, gick och la mig och blev sedan väckt av att Tesse skrek på mig om att hon skulle spy, turligt nog gjorde hon inte det.
Dagen efter började med Skindred, fortsatte med Bring me the horizon följt av Green day. Skindred var överraskande bra, oliver (frontman i bmth) hade fotbollstisha och var skitsur så dom var inte speciellt bra just för dagen. Green day däremot, oh my god, tredje gången jag såg dom, får säga att detta var bästa! Dom spelade 31 (TRETTIOEN) låtar!! Bla. hela Dookie-plattan och avslutade med Time of your life <3
Lördagen bjöd "bara" på The blackout på förmiddagen sedan tog vi en promenad till stan för att köpa öl och mat. Satt i campet och drack lite sen gick vi och kollade på The real slim shady/Marshall/Eminem, sååå fett, säger fan inte mer alltså!
Söndagens första insikt; ölen vi köpte är 3,5or, loooolz! Grämde oss en stund men det gick över, då var det dags för Hadouken! dom var inte speciellt bra. Käkade lite och sen började vi trängas inför helgens höjdpunkt FALL OUT BOY, fick kolla på Don broco, Editors och The lumineers medan vi jobbade oss framåt och nog stod vi där pressade mot staketet när Patrick, Joe, Andy och Pete äntrade scenen. Det var sjukt bra och dom spelade oväntat många låtar för att vara tredje sist för dagen.
Efter Fob skulle Nine inch nails och Biffy clyro avsluta festivalen på main stage, det ville inte vi se så vi tyckte det var en bra idé att be säkerhetsvakten lyfta över oss så vi kom ut snabbare. Vi fick gå typ tre kilometer, skojar inte. Kom ut längst bort på campingen hahahaha!
Passade på att klä på oss lite (solfrossa) och gick sedan in på området igen för att bänka oss framför Rock stage där Funeral for a friend förmodligen gjorde sitt livs spelning, följt av Shikari sound system, hade jag tait LSD och ett par red bull innan hade jag nog gillat det mer, men dessa dansanta remixer blandat med Rous överpepp var inget jag orkade sista kvällen. Stod på avstånd och bara lyssnade och gungade med lite lätt medan resten av tältet gick completely mental.
Vid detta laget skulle vi egentligen åkt en karusell men Tesse frös som tur var så vi gick och la oss istället, hade lovat att åka den men slapp gärna, tror inte jag kommit hem annars. Måndagen gick åt till att packa ihop, vänta på buss, sova oskönt på bussen och sedan vänta på flyg och medan jag gjorde det spenderade jag över 50 pund på onödig jävla skit rent ut sagt, kunde växlat in det här hemma igen men nej, jag köpte lite presenter hem, toblerone och en manchester united nyckelring, till mig köpte jag trosor och parfym på victorias secret och ansiktsscrub, tvål och vanlig scrub på the body shop. Hallå slösa :)
Vart sjukt skönt att komma hem och duscha iaf. och då kom ju faktist scrubben till användning och parfymen luktar sjukt gott så skitsamma, pengar är till för att spenderas! Lägger upp bilder på spektaklet inom några dagar när ni smält denna historia.

Nu väntar sängen för imorgon ringer klockan när Huskvarna veterinärstation har teletid, ska höra mig för om lite lugnande till pålle. Nattinatti